Palnik RK-O - (5 klasa) Ecodesign


* Palnik dostępny wyłącznie z licencją kotłów KWPR LIDER 5 i 6

Najnowszej generacji palnik RK-O to zmodernizowana wersja znanego i cenionego przez użytkowników palnika EKO-PAL. Z założenia miał być to model przyjazny dla użytkownika, doskonały dla najnowszej generacji kotłów c.o., a przy tym maksymalnie ekologiczny i przyjazny dla środowiska naturalnego. Dlatego właśnie ten najnowocześniejszy na rynku palnik przystosowany jest do wyjątkowo efektywnego spalania ekogroszku oraz pelletu jako paliwa alternatywnego (certyfikowanego) w procesie ciągłym, w wyniku czego generowana jest energia cieplna. Oczywiście parametry regulatora można dostosować do własnych preferencji i rodzaju stosowanego aktualnie paliwa poprzez wprowadzenie odpowiednich nastaw w układzie sterowania.

PRZYJAZNY DLA ŚRODOWISKA

Zastosowano tu najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne i najwyższej jakości materiały, dzięki czemu jest to palnik niesamowicie wydajny i praktycznie bezawaryjny. RK-O stosowany jest tylko w najlepszych najnowszej generacji. Niewielka ilość pyłów i minimalna emisja szkodliwych zanieczyszczeń w najwyższej jakości kotłach c.o. to między innymi właśnie zasługa nowoczesnego RK-O. Ten zmodernizowany palnik jest gwarancją optymalnej pracy kotła - zarówno w czasie minimalnego zapotrzebowania na ciepło, jak i przy pracy z pełną mocą. Palnik RK-O dostępny jest w mocy 8-16 kW i 12-25 kW.

IDEALNIE ROZŁOŻONE NAPOWIETRZANIE PALENISKA

Od swojego poprzednika nowoczesny palnik RK-O różni się przede wszystkim systemem napowietrzania. Idealnie rozłożone napowietrzanie wokół paleniska to kolejna, ogromna zaleta tego nowatorskiego palnika. Znajduje się tutaj okrągły system napowietrzania paleniska, którego zasada działania jest podobna do zasady działania palników retortowych. Taki okrągły system napowietrzania, z dwoma rzędami dysz napowietrzających, gwarantuje perfekcyjne spalanie o wysokiej skuteczności, bez problemu zatykania się głowicy.

SPECJALNIE ZAPROJEKTOWANA GŁOWICA

Palnik posiada wysokiej jakości palenisko (głowicę) wykonane z odlewu żeliwnego z metalową obudową. To właśnie najwyższej jakości odlewy żeliwne są jedną z największych zalet RK-O. Dzięki wyeliminowaniu elementów ruchomych i zastosowaniu jednych z najlepszych na rynku napędów, podzespoły są tu praktycznie bezawaryjne, a prawdopodobieństwo ich uszkodzenia jest minimalne. Specjalnie zaprojektowana dla RK-O głowica pozwala skupić się na jeszcze lepszym spalaniu i zachowaniu najwyższych osiągów – zarówno przy maksymalnej, jak i przy minimalnej mocy.

BRAK PROBLEMÓW Z ZAPYCHANIEM SIĘ

Podajnik palnika RK-O wyposażony jest w ślimak podający ze zwojem przeciwbieżnym, odpowiadający za transport opału ze zbiornika do paleniska. Ślimak wykonany jest ze stali atestowanej i pozwala na efektywne transportowanie paliwa, które posiada niejednolite uziarnienie. RK-O to palnik, w którym całkowicie wyeliminowano problem zapychania się – zarówno średnica rury, jak i ślimaka zostały zaprojektowane tak, by transportowany opał (zarówno o mniejszym, jak i większym uziarnieniu) nie zawieszał się i nie klinował. Gdyby jednak z jakiś powodów doszło do zablokowania ślimaka, RK-O ma możliwość jego odblokowania, bez konieczności demontażu palnika i innych jego elementów. Wszystko dzięki funkcji biegu wstecznego motoreduktora (lewe obroty), której uruchomienie pozwala szybko i skutecznie wyeliminować problem.

DŁUŻSZA ŻYWOTNOŚĆ ŚLIMAKA

To jednak nie koniec innowacyjnych rozwiązań. RK-O to także sprawdzony system podtrzymywania ślimaka z obu stron, co znacznie wydłuża żywotność ślimaka. W tym nowoczesnym palniku ślimak zamontowany jest między motoreduktorem a tzw. gniazdem łożyskowym, dzięki czemu nie jest narażony na wyprężanie się przez nacisk stosowanego paliwa oraz długoletnie użytkowanie. RK-O posiada standardowe przyłącze do zamontowania układu zalewowego „strażak”. Rura ślimaka posiada mufę do zamontowania termicznego zaworu przelewowego, który działa niezależnie od regulatora kotła, chroniąc przed cofnięciem się płomienia do zbiornika paliwa.

RK-O to również sprawdzone i bezproblemowe rozwiązanie, dotyczące czyszczenia głowicy palnika „DDG”, które montowane jest standardowo w każdym modelu. Taka innowacyjna metoda sprawia, że wystarczy raz na trzy miesiące odkręcić klapkę w dolnej części głowicy, dzięki czemu czyszczenie głowicy palnika nie jest uciążliwe dla użytkownika.
 

Najważniejsze cechy:

  • łatwe rozpalanie i kontrolowanie procesu spalania dzięki otwartemu palenisku,
  • możliwość wykonania ślimaka ze stali nierdzewnej INOX,
  • brak tendencji do upalania się ślimaka,
  • okrągły system równomiernego napowietrzania paleniska – pozwala na efektywne spalanie paliwa zarówno w czasie minimalnego zapotrzebowania na ciepło, jak i przy maksymalnej mocy kotła. 
  • bieg wsteczny silnika – motoreduktor z możliwością włączenia lewych obrotów silnika umożliwia łatwe odblokowanie ślimaka, bez konieczności rozkręcania palnika,
  • zabezpieczenie motoreduktora – podajnik posiada klin chroniący motoreduktor przed uszkodzeniem lub przegrzaniem. Opcjonalnie można wyposażyć motoreduktor w zawleczkę elektroniczną (moduł e.o.s.),
  • dolna wyczystka – pomaga szybko opróżnić palenisko z dużych zanieczyszczeń wynikających z ciągłego użytkowania,
  • przyłącze strażaka – w rurze ślimaka znajduje się przyłącze układu zalewowego, który działa niezależnie od regulatora kotła i chroni przed cofnięciem się płomienia do zbiornika paliwa,
  • ślimak ze zwojem przeciwbieżnym – pozwala na spalanie paliwa o niejednolitym uziarnieniu,
  • boczne wyczystki rury ślimaka – pozwalają szybko opróżnić zbiornik na opał podczas okresowej konserwacji lub wymiany ślimaka,
  • gniazdo łożyskowe ślimaka – wydłuża żywotność ślimaka, dzięki niemu ślimak nie jest narażony na wyprężanie się na skutek nacisku paliwa.

Zestaw zawiera:

  • kompletny podajnik gotowy do montażu i pracy,
  • uszczelki pod dmuchawę i zbiornik,
  • kabel zasilający motoreduktor,
  • stopka poziomująca,
  • deflektor,
  • instrukcja obsługi,
  • karta gwarancyjna,
  • śruby montażowe.

Palnik spełnia wymagania dyrektyw UE i norm: 2006/42/WE - Maszyny (MD), 2006/95/WE - Niskie napięcie (LVD), 2004/108/WE - Kompatybilność elektromagnetyczna (EMC) Bezpieczeństwo - PN-EN 12100-1:2005, PN-EN 12100-2:2005, PN-EN 1050:1999, PN-EN 954-1:2001

Produkt oznaczony jest znakiem CE.

Zastrzegamy sobie prawo do zmian technicznych, specyfikacji, wyposażenia standardowego i dodatkowego oraz zmian cen.

Palnik sprzedawany wyłącznie na licencji z kotłami KWPR LIDER 5 i 6

 

Spalane paliwa:

Węgiel kamienny sortyment groszek energetyczny (paliwo podstawowe):

  • Wartość opałowa: min. 26000 kJ/kg
  • Granulacja: poniżej 25 mm
  • Maksymalna ilość miału: 15%
  • Wilgotność maksymalna: do 10%
  • Zawartość popiołu: do 4-8%
  • Temperatura stapiania się popiołu (punkt płynięcia): nie mniej niż 1200°C-1250°C

Pellety (paliwo alternatywne):

  • Wartość opałowa: 17000 - 18000 kJ/kg
  • Wilgotność: max do 10%
  • Granulacja: średnica 6-8 mm, długość 10-30 mm
  • Zawartość popiołu: nie większa niż 1%.
  • Gęstość nasypowa: 650 - 700 kg/m³

Zalecane jest stosowane węgla o niewielkich lub średnich zdolnościach koksowania, jak typ 31 lub typ 32 o zawartości części lotnych powyżej 30%. Stosowanie węgla typu 33 (koksujących) i typu 34 (silnie koksujących) nie jest zalecane. Istotnym parametrem stosowanego paliwa jest jego wilgotność, która nie powinna przekraczać 10%.

Pellet musi być wyprodukowany z czystego i wolnego od związków chemicznych (szczególnie dodatków, takich jak kleje) drzewa. Powinien być magazynowany w suchym miejscu, dla utrzymania twardej konsystencji. Zawilgotniały pellet będzie miękki i pokruszony. Używanie tak zniszczonego i złej jakości pelletu spowoduje problemy w pracy poszczególnych podzespołów palnika i spalaniu paliwa. Pellet powinien być wolny od trocin i kurzu, mieć twardą konsystencję oraz dobrą (znormalizowaną) jakość. Ze względu na specyficzną konstrukcję producent dopuszcza spalanie innych paliw (np. pellet) jako paliwa zastępcze w okresach przejściowych, w tzw. cyklach przepalania. Zasadniczo palniki przeznaczone są do spalania ekogroszku, przy których gwarantowana jest wydajność cieplna.

W przypadku spalania pelletu, zboża lub innych biopaliw producent nie bierze odpowiedzialności za wydajność podajnika. Przy spalaniu w/w paliw należy zastosować dodatkowe zabezpieczenie tzw. strażak (automatyczny układ zalewowy).

Okrągły system napowietrzania "ASR"

Pozwala na efektywne spalanie paliwa zarówno w czasie minimalnego zapotrzebowania na ciepło, jak i przy maksymalnej mocy kotła.

Bieg wsteczny (lewe obroty) silnika

Podajnik standardowo wyposażony jest w motoreduktor z funkcją biegu wstecznego. W przypadku zablokowania się ślimaka, funkcja ta (lewe obroty) umożliwia jego odblokowanie bez konieczności demontażu palnika lub innych jego elementów. 

Zabezpieczenie motoreduktora

Standardowo podajnik wyposażony jest w tradycyjny klin (śrubę z pełnym gwintem 6”), który chroni motoreduktor przed przegrzaniem lub uszkodzeniem.

Dolna wyczystka głowicy palnika

Głowica podajnika (palenisko) posiada tzw. dolną wyczystkę. W przypadku dużych zanieczyszczeń wynikających z ciągłego użytkowania lub podczas okresowej konserwacji, dolna wyczystka umożliwia nam w szybki sposób opróżnić wszelkiego rodzaju zanieczyszczenia.

Przyłącze układu zalewowego (strażaka)

Rura ślimaka posiada mufę do zamontowania termicznego zaworu przelewowego. Chroni on przed cofnięciem się płomienia do zbiornika paliwa, działając niezależnie od regulatora kotła. W przypadku dostania się płomienia rura ślimaka zalewana jest wodą. Szczegóły »

 

Ślimak z przeciwbieżnym zwojem

Daje nam możliwość spalania paliwa o zróżnicowanym uziarnieniu, np. pellet. Paliwo w tym palniku transportowane jest do góry wprost na palenisko, gdzie następuje proces spalania. Wyeliminowano tutaj kolano żeliwne, podobnie jak w przypadku palnika retortowego.

Boczne wyczystki rury ślimaka

Dodatkowe wyczystki (lewa i prawa) znajdują się również na ramce mocującej zbiornik na opał. Wyczystki pełnią funkcję głównie praktyczną. Pozwalają w szybki sposób opróżnić zbiornik na opał, np. podczas wymiany ślimaka lub w podczas okresowej konserwacji podajnika.

Gniazdo łożyskowe ślimaka

Ślimak zamontowany jest między motoreduktorem a tzw. gniazdem łożyskowym. Przednia część ślimaka jest w nim zabudowana dzięki czemu nie jest narażony na wyprężanie się przez nacisk stosowanego paliwa i długoletnim użytkowaniem. Takie rozwiązanie znacząco wydłuża żywotność ślimaka.

 

 Palnik Rko

Powrót

Najczęstsze pytania

Porady fachowców

Wymiana i konserwacja

Pliki do pobrania

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Kliknij zgadzam się.